I dag har jag varit ledig fick by min lediga fredag mot i dag för att hovslagarn skulle komma och titta på gummans hov. Han verkade henne och kollade ordentligt på hennes högra bakhov som han till slut hittade en sten som vadrat långt in i hennes hov,hon hade fått hovböld som vi nästan hade räknat ut. Han tömde hennes hov på var och tog ut stenen, det såg riktigt läskigt ut "fy vad äckligt"! Stackars tjej fy faan vad ont hon lär hafft!! Hovbölder kan vara jäkligt svåra att hitta ibland! Sen fick hon nya fina skor och så nu kan hon gå på hovarna som en prinsessa igen. ska upp ditt i morgon och rida,hon måste ridas mycket nu ifall det skulle finnas något var kvar så pressas det ut ur hoven,men jag får välja fina vägar och skritta lungt i början. Fan vad skönt att hon är frisk igen  wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! kan jag andas ut och sova ordentligt,oj oj vad skönt.

Mitt nästa problem som jag måste ta itu med är att söka boende i göteborg under nästa fre och lör och sön, jag ska åka och se MADONNA på ullevi! fick superbra biljetter !!! vi har bokat tåg biljetter ditt och hem och bokat boende på vandrar hem,allt var klart tills i dag då fick vi beskeded att dom dubbel bokat vårat rum, fan fan fan!! så nu har vi ingenstans att bo! Jag som var så glad att få komma iväg på lite mini semester också blev det mest bara jobb att fina boende,varför ska jag ha sån jäkla otur jämt ! Eftersom både U2 och madonna ska spella där så är det inte helt lätt att få någonstan att bo,vi har ringt typ till alla hotell och vandrara hem. jag ska försöka få tag på min kusin Tobbe och se om vi kanske kan bo hos honom,tror inte att det ska bli något problem. Han är några år yngre än mig och det blir en hel del festande där,vänner som kommer och går också har han inte jämt så städat . Vet hur unga killar kan vara men det ska i så fall bli roligt att träffa honom,var ett tag sen sist! men jag som har jobbat så mycket vill igentligen hellre bo på typ ett hotell med frukost och bara ta det lugnt men jag får nog sadla om och förbereda mig på en helt annan semester än vad jag hade tänkt mig i början!!

Nu är jag så jävla trött det har varit en händelserik dag. först var jag upp tidigt till stallet för att träffa hovis, Sen hem till mamma träffa linda ,liam och kent, när jag kom ditt märkte att jag glömt min mob tele i stallet,blev  nog så till mig när vi hittade stenen i gummans hov så jag la telen åt sidan för att springa dit och titta och sen glömde jag den ! Märkte också att jag hade låst in nycklarna till min lägenet och till moppen i min moppe?? Hallo !! så jag fick leta upp hyres värden och be honom öppna min lägenhet för att hämta min resv nyckel till moppen. kent fick skjutsa runt mig för att rätta till allt tack tack  vännen!! i kväll har jag varit och ätit middag hos dom kyckling med pasta "mums" det blev så mycket mat över så jag fick tom en matlåda med mig hem ! I morgon far Linda,Kent,Liam,Natalie,Stefan och Tilda till furevik ,lite avis blir ja hade gärna hängt på,synd att jag ska jobba "ni få ha så roligt utan mig" 

Min bror fyller  25 år i dag "GRATTIS GRATTIS" han skulle fira det med att åka till göteborg ullevi och se U2 med några vänner !!!

Happy Birthday to Anders !!!

1 kommentarer

Catherine

30 Jul 2009 22:32

Åh så skönt att pållan mår bra igen, hovbölder är verkligen lömska de :(



Jag var förresten upp till ByggMax i tisdags och köpte ett presentkort till min far, men jag såg inte dig då :(



Kram-kram!

Kommentera

Publiceras ej