Min enda lediga dag denna vecka !!
Dagen börjar med att johan ringer och säger att gumman blivit halt igen! Hon som hade blivit så bra,märkes inte ens att hon hade varit halt!! Hon har stått i nästan tre veckor och vilat,jag har bara varit ute och gått med henne Iugnt i grimmskafft så hon fått rör sig lite nu sista veckan. I går tyckte jag hon hade blivit så pass bra i bennet och hon var super pigg så jag tog en kort lugn ridtur så hon fick komma ut och röra på sig i går,märkte inte alls av någon helta då och hon tyckte att det var jätteroligt. i dag var hon halt igen,inte så jättemycket men endå halt!!! Hovis var redan i stallet han skulle sko våra sommar gästers hästar så han passade på att kollade lite snabbt på gummans bak hov med tång men kunde inte se något så han skulle återkomma på torsdag kl 10.00 och värka,sko och kolla ev hovböld! Hoppas verkligen att han hittar något jag blir alldelles svettig av detta,vill veta vad som händer,jag vill ha koll! Stackars lill gumman! Längar till på torsdag när han kommer och tittar på henne,ska verkligen bli skönt att få veta vad det är som gör henne halt,annars måste jag kontakta vet pär igen om vi inte hittar något!

I dag fyller min mamma 39 år ***GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA MAMMA*** varit där på kalas i dag,ätit världens godaste smörgås tårta och träffa en del släktingar. Hon fick massa fina pressenter och blommor !

"När man istället för att tycka att hästen är dum frågar sig:
Vad gjorde jag för fel?, har man kommit en bra bit på väg i horsemanship."

Buy buy !!

Kommentera

Publiceras ej