Klev upp tidigt och skulle gå och handla frukost, råkade kliva upp så tidigt att affären inte ens hade hunnit öppna ?? Pensionärs VARNING på mig! Som tur var träffade jag kent och små grabbarna på byn så tiden gick och jag kunde in och handla efter en stunds småprat !!

Blev ingen ridning idag pga det tråkig och dåliga vädret "REGN" !! Eftersom jag har haft gumman i ca 13 år och hon är 20 så väljer vi våra dagarn när vi vill ut på tur! Helst ska det vara fint väder iallafall uppehåll! Kom ihåg dom första årena när jag hade henne så var vi ute i värsta vädret,26 minus och regn,blåst eller snöstorm men det gör vi inte nu för tiden. Blir man klokare med åren eller bara mer bekväm ??!

Äntligen har jag satt igång med mitt pyssel project !! Jag köpte gamla skärp sist jag var på loppis också köpte jag nitar,läderband,tygklister mm på panduro! kom på den brilljanta ideen att jag ska testa att göra egna pannband till mina träns !! Måste erkänna att jag blev rikigt nöjd och glatt överraskad hur jäklars bra det blev och riktigt roligt var det !!! Jag kommer garanterat att göra MÅNGA fler pannbad ......!!!

Vilket tycker du blev bäst??
Ska skaffa ett brunt träns tycker inte att alla pannbanden passar till det svarta, löjlig som jag är  !!



Tack så mycket Catherine för det fina tränset !! Lovar att det kommer bilder när gumman har det på sig med olika pannbanden,ska bli roligt att se hur hon passar i dom !! Vilket som ser snyggast ut på plats !! Ha det bäst många kramar/A

2 kommentarer

Catherine

30 May 2011 09:39

Där ser man, blev ju mkt bra det där :)

Är det nedersta(det med snörena)svart eller brunt? Lite svårt att se för bilderna är lite mörka.

Ann

30 May 2011 17:52

Tack så mycket Catherine !!

Det var lättare att göra än vad jag trodde och roligare ! Det längst ner är tuvär i mörkbrunt, hade hellre vellat ha det i svart! Ska fixa ett svart pannband inom kort,det roliga är att inget blir likt det andra =)



Kramar !!

Kommentera

Publiceras ej