Denna vecka har vi skött stallet själva p.g.a att Johan har dragit till utlandet !! Det funkar jättebra jag Carro och Jeanette har gjort ett schema som passar oss alla. Hästarna får komma ut rikigt tidigt på morgonen och komma in sent på kvällen och lunch under dagen ! Tre ggr per dag är vi i stallet och kollar till våra vackra hästar! Tuvär kan dom inte få gå ute dygnet runt som vi önskar eftersom det inte är tillräckligt med gräss i hagarna och inte mycket till sydd för sol och vind =/

Direkt när johan kommer hem så ska jag bygga en sommar hage till min gumma hos hans pappa sture som hon ska få gå i hela sommaren så länge gräset räcker !! Önskar att man hade ett rikigt fint bete till henne, det skulle hon värkligen vara värd på äldre dar, men det är inte så lätt att fina bra bete ?!!

Nu ska jag snart åka till stallet och ge luch/Mocka! Sen ska jag åka till Anders och Marielle för att hjälpa till att måla lillstugan och gungställningen ! Blir en härlig dag med massa sol och värme,ska passa på att ta linne och bikini på mig så man kan smygsola lite sammtidigt som man grejar ! Äntligen är sommaren här och jag hoppas att den har kommit för att stanna .......=D



KRAMELIKRAM/A

1 kommentarer

Maria

14 Jun 2011 13:00

Jag skulle gärna vilja prova rida i western-sadel. Har du gjort det Ann? De säger att det ska vara bekvämt. Jag skulle gärna börja med reining och western-ridning med. Det är så coolt med cowboy-hatt och boots. :)

Kommentera

Publiceras ej