Idag har jag haft en skön dag trots en mycket segstartad morgon och ett kallt gråt regnväder !! Jag har varit och lunchat med Håkan sen for vi till travhasse en sväng,han har lovat att visa mig hur man sätter tappsko någon dag till veckan,det kanske blir som att vara på en liten kurs !

På kvällskvisten var vi till stallet hos gumman ! Gjorde ett fynd, hittade nämligen ett par rikigt fina läder körtummar i Johans och våran skrotgömma i stallet. I gömman hänger och slänger vi in det mesta som inte används och tuvär glömms det mesta bort med tiden och blir gammalt och stelt. Tummarna jag hittade var i rikigt fint skick så jag tog hem dom och puttsade upp dem med lädertvål och balsam jag hoppas att dom ska bli rikigt fina och mjuka igen. Hade megatur för ett par nya körtummar behövdes verkligen när dom gammla sprukit sönder i ena remmen. Måste bara tilllägga att nyputtsat hästläder luktar rikigt gott =)

Lägger också ut en bild på mitt nya snygga sadelöverdrag som jag köpt av en tjej från alnö!! Just nu har jag ett jättefult gult hemmasytt överdrag,som jag gjorde vi ett desperat tillfälle för att skydda sadeln från sol och damm! Äntligen hittade jag ett rikigt fint som jag verkligen vill ha för en billig peng och det är samma märke på sadelskyddet som på min lädersadel. känner mig riktigt nöjd och ett sadelskydd är ett måste i vårat stall !!





♥ Ta hand om er kramar om/A ♥

2 kommentarer

Håkan

06 May 2011 15:17

Oj va fint det blen måste ha gått en hel del smörja på den ...dom va ju inte så mjuk direkt...haha

Ann

08 May 2011 20:58



Det vill ja lova att det har gjort och jag är inte klar än med med dom !! Ska smörjas ca två ggr till innan dom blir klara/phuuuust och stön =)

Måste köpa en ny burk med läderbalsam =)

Kommentera

Publiceras ej