Har varit ganska lungt på pony samlar fronten ett tag! Just nu köper jag bara ponies som jag verkligen vill ha eller är extremt billiga i mycket fint skick ! Jag hittar aldrig ponies på loppisar längre,känns hopplöst att titta där. Som tur är började jag samla redan som liten så jag har hunnit få ihop en hel arme med my little ponies. Dom som börjar samla på äldre dar måste ha det rikigt jobbigt att finna ponies! Det finns faktiskt en del ponies som jag inte har ännu och det blir svårare att finna dem i bra skick. Så länge jag tycker att det är roligt att samla på ponies så blir det en utmaning för mig att finna dem och sluta samla kommer jag aldrig att göra. En del (icke samlare) har fått för sig att my little ponies ska vara så mycket värda att dom inte vågar släppa dem/göra sig av med sina gamla leksaks ponies. Det kanske är därför dom är så svåra att finna på loppisar ?? Har också hört att dom offtast går i arv ??! Många frågar mig vad ponies är värda ?? Det är extremt svårt att svara på !!  

Självklart blir pony samlingen värd en slant allt eftersom årena går och mycket uppskattad av oss som föddes på 80-talet!! Gamla leksaker brukar alltid vara eftertraktat om dom är i fint orginal skick ,kanske påverkars priset om man har hela settet och tillbehören,moc,mint mm!! Det finn många som samlar på leksaker tex: smurfar,bilar,troll,barbie,he-man mm.

Mina nya tillskott till samlingen är magic star,Candy kisses och baby alphapet !! Ropade in dessa mycket billigt på auktion 20 kr styck! Dom ska få ett rengörande bad och sen in i samlingsskåpet till sina vänner. Önskar att jag i framtiden kommer att kunna ha ett fint skåp eller hyllor där jag kan ställa fram dessa så att alla kan se dem tillsammans med sina hus och tillbehör det vore rikigt roligt !!



Ska man samla så tycker jag att det ska komma ifrån hjärtat/många kramar A!

Kommentera

Publiceras ej